عکاسی هنراست؟؟

ما این سوال را بارها و بارها شنیده ایم که آیا عکاسی می تواند در ذات خود ، هنر محسوب شود؟ و شاهد رسالات و مقالات زیادی در رد یا تایید این نظر هستیم.ایراد و استدلال نخست در رد این نظر اینست که به نظر می رسد در عکاسی یک پروسه مکانیکی قسمت عمده کار را بر عهده دارد که عکاس قادر به افزودن چیزی جز مقداری دستکاری در چاپ عکس ، به آن نیست.

.( و این هم در صورتی است که عکاس خود چاپ عکس را در تاریکخانه اش انجام دهد. برای مثال عکاسان جنگ جهانی دوم که آثار تامل برانگیزی هم خلق کردند تنها لحظه ها را شکار و فیلم ها را برای ظهور و چاپ به لابراتوار هایی خارج از مهلکه ارسال می کردند و خود معمولا تصور دقیقی از نتیجه کار- اگر نتیجه ای وجود می داشت - نداشتند) شاید از طریقی که در ادامه پی خواهم گرفت قادر به کمک به بعضی نتیجه گیری ها در این بحث شوم. طی سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۷ بیش از یک سال را با William Mortensen در Leguna Beach کالیفرنیا گذراندم و فلسفه و تکنیک او را که بیش از ۴۰ سال به هر دوی آنها در کارهایم به عنوان یک عکاس چهره نگار وفادار مانده ام ، از او آموختم. آقای Mortensen تکنیک های شخصی و خاص خودش را در نورپردازی سوژه ، زمان بندی نوردهی و ظهور و چاپ فیلم داشت. او در هر یک از این مراحل در برابر گروه معروفf/۶۴ به ریاست آنسل آدامز قرار می گرفت که معتقد به عدم هر گونه دستکاری در ظهور و چاپ فیلم بود. به نظر می رسد چنین فلسفه ای با استدلالی که ارائه می دهد به خودی خود عکاسی را از جرگه هنر خارج می کند. گروه آنقدر قدرت و نفوذ داشت که به مدت بیش از یک دهه در کنار گذاشتن مجازی Mortensen از تاریخ عکاسی موفق شد. Mortensen مفهوم " نور دادن برای سایه ها و ظهور برای روشنی ها " را با تجربه بر عکس قضیه یعنی " نوردادن برای روشنی ها و ظهور برای سایه ها " متغیر کرد. مفهوم قبلی، تکنیسین های تاریکخانه را وادار می کرد با استفاده از تکنیک معروف “Pull” نگاتیو را به نقطه مشخصی از پروسه ظهور که توسط فاکتور شناخته شده ای به نام " گاما" تنظیم می شد ، برسانند. این تغییر مختصر پیش از آنکه پروسه ظهور کامل شود نگاتیو را از ادامه راه نگه می داشت. من نمی توانم در مورد نتایجی که با استفاده از این روش و توسط ستارگان پر فروغی همچون گروه F/۶۴ که مطمئنا عکس های باشکوهی خلق کرده اند که برای همیشه باقی خواهند ماند ، بحث و استلال کنم ، اما می توانم در باره آن مفهوم پایه و اساسی حرف هایی بزنم.Mortensen می گفت ، نگاتیو مانند " دوربین پیچیده " چشم انسان است که به اندازه کافی برای ضبط و انتقال تدریجی یک سوژه دچار محدودیت و مضیقه است و بیشتر ، سوژه را قاپ می زند و می دزدد تا آن را با تمام جزییات و حواشی اش نشان دهد . مفهوم پایه و قدیمی ارائه شده هم تنها همین کار را انجام می دهد. ایده Mortensen بر اساس مفهوم " نوردادن برای روشنی ها و ظهور برای سایه ها " منجر به ظهور کامل فیلم برای دستیابی به آنچه که نامش را " ۷ مشتق " (۷-D) گذاشته بود ، شد. او حتی برای اثبات نظریه اش فیلمی را به اندازه کافی در پروسه ظهور تحریک کرد تا کاملا ظاهر شود. او به جای ۵ دقیقه ، نگاتیو را حدود یک تا یک و نیم ساعت یا تا قبل از آنکه نگاتیو آسیب ببیند و لکه دار شود در “Developer” نگاه داشت . همه چیز به خوبی با یک نگاتیو کاملا ظهور یافته به پایان رسید.تنها کمی کار بر روی کاغذ با قی مانده بود تا عکسی عالی از سفید سفید تا سیاه سیاه بدست آید.من این کار را بارها انجام داده ام ،ظهور یک تا یک و نیم ساعته بدون هیچ اثر نامناسبی بر روی نگاتیو. به موضوع اصلی برگردیم. این درگیری عکاس برای ارائه یک عکس مسیر طولانی است که عکاسی را در زمره هنر قرار می دهد ، اما به یک چیز دیگر نیز نیاز است که Mortensen به خوبی از پس آن نیز بر آمده است.مدتها پیش از آنکه او وارد عکاسی شود در نیویورک با هنرمندانی از جمله Bridgeman، Henri و Bellows مشغول تحصیل بود و طی یک سال در "یونان " از بسیاری جاها نقاشی کرد.پس از بازگشت به Salt Lake City به تدریس در کلاس های هنر دبیرستان قدیمی خود پرداخت . من تعدادی از کارهای رنگ و روغن او را در Laguna Beach مشاهده کردم که کارهای بسیار با ارزشی بودند.مسئله اینست که او یک هنرمند مسلم بود و آن استعداد و سرشت را با خود به عکاسی آورده بود. من هیچ عکاس دیگری را سراغ ندارم که پرتره هایی با کیفیت آثار mortensen ارائه کرده باشد. احساس من اینست که یادگیری اغلب هنرمندان از طریق منابع یکسانی بوده و در نتیجه کارهای آنها هم شبیه بهم و یکسان به نظر می رسد. به نظر من ، هر چند که آنها تکنیسین های خوبی محسوب می شوند اما فاقد آن بارقه هنرمندی هستند و آن بارقه خصوصیتی است که فرد با آن متولد می شود و آموختنی نیست هر چند که مطالعه عمیق و دقیق تاریخ هنر و آثار هنرمندان متقدم و موفق، به بهبود درک افراد از هنر و ارتقا کیفیت آثار آنها کمک می کند. من به عکس های بسیاری توجه کرده ام و مجلات و کتاب های متعددی را ورق زده ام و در آنها آثاری را دیده ام که بیشتر آنها را تکنیسین ها و نه هنرمندان تهیه و عرضه کرده اند. یک مثال : Mortensen برای کمک به داوری در یک نمایشگاه عکس در Santa Ana دعوت شده بود، یکی از معدود دفعاتی که از خانه و استودیو اش در Laguna Beach دور شده بود. او به قانون Schnitt ریاضی دان آلمانی که میگفت باید نسبت A به B برابر با نسبت B به A-B باشد ( افقی و عمودی) در ترکیب بندی عکس معتقد بود و در میان عکس ها به دنبال تصاویری بود که بیشتر با این قانون مطابقت کنند. چند تایی از عکس هایی که قانون Schnitt در آنها بیشتر رعایت شده بود توجه او را به خود جلب کردند ، آنها را جدا و برای مقایسه و بررسی بیشتر آنها را به دیوار تکیه داد. بقیه داوران گیج شده بودند بیشتر انتخاب های آنها در میان عکس هایی که Mortensen انتخاب و جدا کرده بود وجود نداشتند.او توضیح داد که اگر یک عکس چاپ شده کمپوزیسیون خوبی نداشته باشد ، هر چقدر هم که خوب گرفته و چاپ شده باشد این مسئله مهم نیست و دستورالعمل Schnitt به سادگی یک پرینت با کمپوزیسیون خوب را از پرینتی که فاقد آن است مشخص و معین می کند. باقی داوران سرانجام با Mortensen موافقت کردند و نهایتا جایزه به عکسی که او انتخاب کرده بود تعلق گرفت. من در مورد عکاسانی که آثارشان را به طور معمول عرضه می کنند نظری ندارم اما در مورد آنهایی که سعی می کنند کار های متوسطی را که به لحاظ تکنیکی عالی اما فاقد کیفیت حقیقی هنری هستند ،به مثابه هنر قلمداد کنند نظراتی دارم. مدت هاست که از من برای داوری در نمایشگاه ها و مسابقات عکاسی دعوت نمی شود زیرا همه می دانند که من عکس های رنگی را که مشخص است توسط خود عکاس چاپ نشده اند قبول ندارم و رد می کنم . بیشتر عکاسان چاپ های رنگی شان را به لابراتوار هایی می دهند که از تجهیزات گران قیمت استفاده می کنند .برای آنکه عکاسی جایگاه خودش را در هنر داشته باشد باید بدست هنرمندان برجسته و عکاسان خبره به لحاظ فنی اعتلا یابد .بسیاری از عکاسان تکنیکی ، کارهای درخشانی در زمینه ثبت و ضبط آنچه که جهان دارد ارائه می دهند اما تنها " عکاسان هنرمند" قادر به حفظ جایگاه عکاسی در سالن های هنری و کلکسیون ها هستند.

نظرات 18 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:30 ب.ظ

ترس از نرسیدن سوالات از طریق ایمیل مجبورم کرد که در همبن جا آنها را قرار دهم . منتظر ارائه دیگر نمونه سوالات از طرف شما هستم . بسیار متشکرم

- رنگهای اصلی عبارتند از:
الف- زرد –آبی- قرمز ب- آبی –سبز-زرد ج- نارنجی-سبز –قرمز د-آبی –سبز- قرمز
2- حساس ترین لایه نوار ویدیو کدام لایه است؟
الف- لایه فلزی صیغلی ب- لایه کربن ج- لایه مگنت د- پایه
3-کیفیت برتر از آن کدام سیستم می باشد؟
الف- یوماتیک ب- بتاماکس ج- سیستم vhs د- سیستم Dv
4-کدام گزینه به مفهوم فرکانس نزدیک است؟
الف-تعداد نوسانات ب- تعداد ارتعاشات بر حسب واحد زمانی
ج-مسافتی که ارتعاش طی می کند د- تعداد نوسانات بر حسب طول آن
5-سکانس بندی چیست؟
الف- نوشتن داستان فیلم ب-فصل بندی کردن محتوای برنامه ج- پاراگراف بندی د- اجرای محتوا
6- کدام لایه از تولید الکتریسته ساکن حاصل از تماس اصطکاکات نوارباچرخ دنده ها و قطعات دستگاه جلوگیری میکند؟
الف-پایه ب- لایه مگنت ج- لایه فلزی صیغلی شده د- لایه کربن
7-نمایند کارگردان در داخل استودیو چه کسی است؟
الف – منشی صحنه ب- مدیر تولید ج- مدیر صحنه د- کرگردان فنی
8-کدامیک از لنزها پرسپکتیو را اغراق آمیز و موضوع را دور تر از حالت واقعی آن نشان میدهد؟
الف- لنز ثابت ب- لنز نرمال ج- لنز زاویه بسته د- لنز زاویه باز
9- اگر بخواهیم عمق میدان بیشتری داشته باشیم از چه نوع لنزی استفاده می کنیم؟
الف – لنز زاویه بسته ب- لنز زاویه باز ج-لنز ثابت د-لنز نرمال
10-"یک لرزش کوچک و حتی تکان خیلی جزیی سبب بهم ریختگی و پرش تصویر می گردد" جزو مسایل ویژ کدامیک از لنز هاست؟
الف – لنز زاویه بسته ب- لنز زاویه باز ج- لنز نرمال د- لنز بافاصله کانونی متغیر
11-کدام گزینه از عواملی که بر عمق میدان تاثیر میگذارند نیست؟
الف- دیافراگم ب- فاصله موضوع تادوربین ج- فاصله کانونی عدسی د- سرعت شاتر
12- برای خلق یک پدیده سه بعدی از چه نوع نوری استفاده می شود؟
الف نور اصلی ب- نور سایه پرکن ج- نور زمینه د- نور جانبی
13-نقش نور اصلی چیست؟
الف –خلق مدلها ونمایان ساختن شکل وبافت سوژه ب- سایه ها را روشن می سازد
ج- روح وپویایی به سوژه می دهد د- برای روشن نمودن پشت سوژه بکار می رود
14- نمای نیم تنه وسینه اصطلاحا چه نامیده می شود ؟
الف – نمای مدیوم شات ب-نی شات ج- مدیوم کلوز آپ د- لانگ شات
15- پرسپکتیو صدا به چه معنی است؟
الف –فاصله میکروفن از موضوع با توجه به اندازه نما ب- فاصله دوربین با موضوع باتوجه به نما
ج-فاصله میکروفن تا موضوع د-فاصله میکروفن با دوربین
16-معمولا برای آغاز برنامه تلویزیونی کدامیک از تکنیک های گذاراستفاده می شود؟
الف- کات ب- فید این ج- فید اوت د- دیزالو
17-نمای زاویه پایین (low angle)چه احساسی را در بیننده بوجود می آورد؟
الف- حقارت، ناتوانی، ضعف ب-قدرت،تسلط ،غالب
ج- ویژگی مشخصی ندارد د- احساس تهدید
18-تک گویی و با خود صحبت کردن در برنامه اصطلاحا ................................ گفته می شود؟
الف – نریشن ب- منو لوگ ج- دیالوگ د- اکشن
19-هرچه قدر طول موج کوتاه باشد قدرت نفوذ آن چگونه است؟
الف-بیشتر ب-کمتر ج- متوسط د-فوق العاده کمتر
20- ترکیب بندی یا کمپوزسیون یعنی......................
الف – انتخاب فضای دید دوربین ب- ترکیب اندازه پلان
ج-زاویه دید دوربین د-نظم بخشی و ترکیب اشیائ
21-کدامیک از عبارات زیر در ایجاد تعادل در یک کادر صحیح است ؟
الف ) تعادل بیشتر با خطوط افقی امکان پذیر است ب ) تعادل بیشتر با خطوط زیکزاگی امکان پذیر است
ج ) تعادل بیشتر با خطوط عمودی امکان پذیر است د ) هیچکدام
22 - متحرک دیدن تصاویر برروی پرده ، به دلیل ………………… است ؟
الف )متحرک بودن خود تصاویر ب ) اصل ماندگاری تصاویر برروی شبکیه ، چشم حدود تا ثانیه ج ) متحرک نشان دادن تصاویر با دوربین د ) متحرک بودن تصاویر برروی نوار نگاتیو یا ویدئو
23-اصطلاح پلان – سکانس چیست ؟
الف ) سکانسی که از یک پلان تشکیل شده باشد ب ) پلانی که از یک سکانس تشکیل شده باشد ج ) مجموعه چند پلان در یک سکانس د )اصطلاح درستی نیست
24-مفهوم « دکو پاژ » در فیلم های مستند و واقع گرا چیست ؟
الف ) تقطیع یک پلان به سکانس های مختلف ب ) معرفی یک مکان در زمانی فشرده
ج ) تقطیع یک سکانس به پلان های متعدد بطوری که فضا وموقعیت مورد نظر باور پذیرشود
د ) نشان دادن چند نما از یک پلان برمبنای زمان
25- اگر بخواهیم معیاری برای درست گرفتن پلان هائی که بصورت OVERShULDER ( نمای گرفته شده از بالای شانه ) تصویر بـرداری شـده است بیان کنیم کدام گزینه های زیر صحیح است ( توضیح فرض کنید دو نفر در مقابل هم روی صندلی نشسته اند ودر حال گفتگو هستند)
الف ) در نمای اول شخص A در طرف چپ کادر است ، در نمای دوم شخص A باید در طرف راست کادر باشد
ب ) درنمای اول شخص B جایش را در نمای دوم با شخص A عوض کند
ج ) در نمای اول چهره شخص A در طرف چپ کادر است ، در نمای دوم پشت سر شخص A در طرف چپ کادر باشد
د ) هیچکدام
26- عوامل مؤثر در افزایش یا کاهش عمق میدان در تصویر برداری کدام است ؟
الف ) فاصله کانونی ب ) دهانه دیافراگم ج ) فاصله موضوع تا دوربین د ) هرسه
27- کلوین ( دمای رنگ ) هرچه کم یا پایین باشد ، رنگها به طرف …………… گرایش پیدا می کند؟
الف ) رنگ قرمز ب ) رنگ آبی ج ) رنگ سبز د ) هیچکدام
ج ) تصویر سیاه وسفید می شود د ) تصویر آبی می شود
28 - اصطلاح Fade-in ( فیداین ) یعنی ……………
الف ) تصویر از سیاهی خارج می شود ب ) تصویر به سیاهی می رود
ج ) تصویر سیاه وسفید می شود د ) تصویر آبی می شود
29- استوری بورد……………….. است
الف ) فیلم نامه ب ) برگه دکو پاژ ج ) تصاویر نقاشی شده از پلان ها د ) نماهای تصویر برداری شده
30- نورهای رنگی اصلی عبارتند از
الف ) زرد ، قرمز ، آبی ب) زرد، سبز، آبی ، ج ) سبز، قرمز، آبی د ) زرد، قرمز، سبز
31- اگر ارتفاع سه پایه ودوربین همتراز نگاه بازیگر باشد ، می گوئیم دوربین …………… است
الف ) eye LeveL ب) HiGH LeveL ج ) LOW LeveL د )هرسه
32- اگر در مکانی باشیم که امکان نور پردازی وجود ندارد کدام دکمه را برای گرفتن تصویر در دوریین می زنیم
الف ) IRiS ب ) LOW LighT ج ) W.B د )O.S
33- در کدام یک از اصطلاح های زیر دوربین تصویر برداری به شخص تصویر بردار متصل است ؟
الف ) استدی کم ب ) کرین ج ) تراولنیگ د ) دالی
34- کدام یک از عدسی های زیر ، به لنز روایتگر معروف است ؟
الف ) لنز نرمال ب ) لنز واید ج ) لنز تله د )لنز زوم
35- حرکت سریع روی اشیاء وآدامها ، بطوریکه تصویر حالت طبیعی نداشته وکشیده وتار می گردد، اصطلاحاً چه می گوئیم
الف ) سوئیچ پن ب ) تراک ج ) تیلت د ) تراولینگ
36- فرق نوار خام V.H.S با S.V.H.S در چیست
الف ) فرقی با هم ندارند ب ) VHS کیفیت بهتری دارد
ج ) در نوار SVHS اکسید آهن بیشتری وجود دارد د ) در VHS اکسید آهن بیشتری وجود دارد
37- CCD در سیستم دیجیتال مسئول …………….. است
الف ) جذب نور وتبدیل آن به تصویر ب ) جذب نور توسط سنسورهاوثبت تصویر روی نگاتیو
ج ) جذب نور وتبدیل آن به تصویر نگاتیو د ) جذب نور توسط سنسورهاودرنهایت تبدیل به سیستم 01
38-عبارت : امواج نوری لامپ تصویر هد تشکیل تصویر وثبت روی نوار ویدئو
مربوط به کدام یک از سیستم های زیر است :
الف ) سیستم آنالوگ ب )سیستم دیجیتال ج ) سیستم ذره ائی د ) هرسه
39- کدام یک از عبارات زیردر مورد لنز تله درست است
الف ) عمق میدان کم ، زاویه دید بسیار باز ب ) فاصله کانونی بسیار بلند ، زاویه دید کم وباریک
ج ) فاصله کانونی کوتاه ، زاویه دید بسیار باز د ) عمق میدان زیاد ، زاویه دید کم
40- کلید IriS برای ……………… بکار می رود
الف ) تغییر سرعت شاتر ب ) تغییر دیافراگم ج ) تغییر حساسیت د ) تغییر فوکوس
41- مقطه طلایی در کادر بندی ، با کدامیک از عبارات زیر همخوانی دارد؟
الف ) قاعده ب ) قاعده ج ) قاعده تمام کادر د ) الف وب
42- نمای معرف ( نمای مادر MASTER SHOT ) ، معمولاً در اندازه ……………. گرفته می شود
الف ) مدیوم شات ب ) لانگ شات ج ) گلوز آپ د ) هرسه
43- چه کسی برای اولین بار با دوربین فیلم برداری که خود ساخته بود فیلم برداری کرد وآنرا روی پرده نشان داد؟
الف ) ژرژ مه لیس ب ) مای بریچ ج ) ژان ماره د ) برادران لومی یر
44- تعداد فریم در ثانیه ، در سیستم فیلم برداری ( فیلم نگاتیو ) و درسیستم تصویر برداری ( نوار ویدئو ) چه تفاوتی با هم دارد
الف ) تفاوتی باهم ندارد ب ) در فیلم برداری 25 فریم در تصویر برداری 26 فریم در ثانیه
ج ) هردو 25 فریم در ثانیه د ) در فیلم برداری 24 فریم در تصویر برداری 25 فریم در ثانیه
45- باطر ی دوربین های V.H.S …………… است
الف ) 12 ولت ب ) 21 ولت ج ) 8 ولت د ) 20 ولت
46- کدام یک از نورهای زیر نور جدا کننده است
الف ) Fill Light ( نور پرکننده ) ب ) Light BaCK ( نور پشت )
ج ) Light KeY ( نور اصلی ) د ) هرسه
47- کدامیک از حرکات زیر به حرکت اپتیک معروف است
الف ) تیلت ب ) پن ج ) ZOOM iN د ) کرین
48- کاربرد فیلتر ( صافی ) N.D در تصویر برداری یا عکاسی چیست
الف ) کاهش نور در شب ب ) کاهش نور درروز ج ) افزایش نور در روز د ) افزایش نور در شب وروز
49- کلوز آپ ( C.U ) یعنی :
الف ) از سر تا لب ها ب ) سرتاشانه ج ) سرتا سینه د ) از سرتا کمر
50- دکمه W.B در دوربین های تصویر برداری برای …………… بکار می رود،
الف ) تنظیم رنگ ها ب ) تنظیم عمق میدان ج ) تنظیم سیاهی د ) هرسه
51- کدام یک از موارد زیر ، از انواع حرکت های انتقالی است
الف ) کرین ب ) پن ج ) تراولینگ د ) الف وج
52- حس بزرگی وعظمت شخص یا مکانی را با کدام زاویه نشان می دهند
الف ) ( زاویه پایین ) LOW angle ب ) ( زاویه بالا ) angle High
ج ) نمای باز د ) نمای متوسط
53- نمای تمام قد را …………….. گویند
الف ) مدیوم شات ( M.S ) ب )‌مدیوم کلوز آپ ( M.C.U )
ج ) فول شات ( F. S ) د ) لانگ شات ( L.S )
54-P.O.V چیست
الف ) نمای لانگ شات ب ) نمای کلوز آپ ج ) نمای مدیوم شات د ) نمای نقطه دید
55-اگر دوربین روی سه پایه ثابت باشد ودوربین حول محور افقی به بالا وپایین حرکت کند آنرا …….. گویند
الف ) پن ب ) تیلت ج ) کرین د ) استدی کم
56-تولد سینما در کجا ودر چه تاریخی صورت پذیرفت
الف ) 28 دسامبر 1895در پاریس ب ) 28 دسامبر 1985 در پاریس ج ) 28 دسامبر 1985 در لندن د ) هیچکدام
57-بهترین کیفیت تصویر با کدامیک از دوربین های تصویر برداری زیر گرفته می شود،
الف ) S.V.H.S ب ) D.V.Cam ج ) V.H.S د ) U.MaTiC
58- کدام فیلتر ( صافی ) بر طرف کننده انعکاسات روی شیشه است
الف ) N.D ب ) B 85 ج ) A 80 د ) POLaRiZe ( پلاریزه )
59- در نوار خام ویدئو کدام قسمت در جلوگیری از آتش گرفتن نوار فعال است
الف ) لایه ذغال ب ) لایه اکسید آهن ج ) پلی استر د ) پایه
60- کدامیک از عدسی ها حس تعادل و واقعیت گرایی را به ببننده انتقال می دهد
الف ) عدسی نرمال ب ) عدسی تله عدسی زوم د ) عدسی واید

من سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:58 ب.ظ http://farhikhtegan.blogsky.com/

سلام
تلفنی که خیلی طول میکشه
اینطوری خیلی راحتتره فقط جوابها را مثل ۱: الف ۲: ج بدید
هر کدوم رو هم که بلد نیستید جایش را خالی بگذارید
اگر با این روش موافق نیستید حداقل اگه منبع دیگه ای دارید بهم بدید.

چشم

بنگری سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:48 ب.ظ

سلام و خسته نباشی
اطلاعات جالب و مفیدی بود .
موفق باشی

ممنون ازشما

مهران سایبانی سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:59 ب.ظ http://www.bnd.blogfa.com

سلام بسیار غالی مخصوصاْ پست قبلی

مرسی مهران جان

من سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:54 ب.ظ http://farhikhtegan.blogsky.com/

خیلی خیلی متشکرم

سلام
هرکاری درمورد عکاسی وتصویربرداری داشتید درخدمت هستم

مهران.د چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:58 ق.ظ http://www.bnd0761.com

سلام....
مطالبت بسیار جذاب است موفق باشی هنرمند....

چطوری مهران بزرگوار .ماکه دوست داریم

جلیل چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:34 ب.ظ

سلام حقیقتا وبلاگ پر محتوایی دارین . موفق باشی

دوست بزرگوار ممنون ازاظهار محبتتون

[ بدون نام ] چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:55 ب.ظ

پست قبلی خوب بود
خوندن متنهای طولانی از حوصله ی من خارجه دوست عزیز به نظرت دیگران هم تا آخر می خونن
لو دیریا

سلام
کسانی که دنبال علم عکاسی هستن حتمامیخونن

امیر چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:07 ب.ظ http://eskele.blogfa.com

سلام ، احسنت .

اوکی مرسی

دختر بندر پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:54 ق.ظ http://dokhtebander.blogsky.com

مقاله ی جالبی بود موفق باشین ...
یا حق .

حق نگهدارت

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:47 ق.ظ

موفقیت شما و البته کسانی که واقعا دنبال حرفه عکاسی هستند و واقعا این مطالب رو می خونن ، آرزومندیم ، حرف من رک گویی بود و دوست ندارم نخونده بگم زیباست ...
صحبت من با یکی از دوستان برتر عکاسی هم این بود که برای عکاس بودن تنها تجربه کافی نیست و باید علم آن را نیز از بر بود
هنر را باید فهمید و درک کرد و با آن زندگی کرد تا اینکه دوربین را بدست بگیریم و شروع کنیم به عکاسی ...
توقع داشتم در این وبلاگ که بدنبال حرفه ای بودن این هنر است حضور دوستان عکاسی که به لحاظ صرفا فقط تجربی ادامه می دهند ، دیده شود
تلاشتان پایدار ... لو دیریا

سلام
دادای گلم ممنون ازنظرات کارشناسانه شما البته بیشترعکاساسرمیزنند انشالله که من ودوستان بزرگوار همیشه ازروی مین منم هاعبور کنیم.ازروی مین منم ها عبورکنیم

سینا امامی پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:53 ب.ظ http://sinaememi.blogsky.com/

سلام
فرصت نکردم تمام مطلب را بخوانم
اما دست به نکته جالبی گذاشتید . واقعا عکاسی هنر است ؟
هرچه که هست آنقدر دوست داشتنیست که در همه ی خانه ها خودش را جا کرده است .
امروزه در هر خانه ایی یک دوربین عکاسی و یک آلبوم خانوادگی پیدا می کنیم .
عکاسی هرچه که هست بسیار فراگیر شده است .

علیک سینا جان
ممنون ازنظرعلمی وبه جا به همین خاطربزرگان عکاسی فرمودند بیسوادفرداکسی خواهد بودکه علم عکاسی نداند..سینا جان ممنون ازحضورتون

خسروبیگی شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:46 ق.ظ http://www.khosrobeigy.blogfa.com

سلام
مطالبتون مفید و ارزشمنده.خسته نباشید.
خوشحال میشم در این زمینه راهنماییم کنید.

سلام
درخدمت هستیم

[ بدون نام ] شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:03 ق.ظ

http://www.riverart.net/notes/dialogues2/persian/

ati یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:32 ب.ظ http://kherq.blogfa.com

عکس خوبی بود

سلام

[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:17 ب.ظ

زنان ضد زن و وزرای جاعل! از وبلاگ جمهور

محمود احمدی نژاد در شرایطی که حتی پس از تنفیذ و تحلیف نتوانسته است صدا مخالفان خود را خاموش نماید و همچنان با عنوان دولت کودتایی شناخته می شود شش وزیر را برای کابینه خود معرفی کرد.
از این شش وزیر دو نفر زن هستند. همچنین دو نفر از وزرا دارای پرونده قضایی می باشند. محرابیان به جرم جعل محکوم شده و فاطمه آجرلو به جرم نشر اکاذیب به دادگاه فراخوانده شده است.
جالب آنکه در جعل و تقلب در ثبت یک اختراع و انتشار کتابی با آن عنوان نه تنها علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و خواهر زاده محمود احمدی نژاد، که شخص رئیس دولت نهم نیز مشارکت داشته است.
اما از سوی دیگر آیا انتخاب این دو وزیر زن به معنای حرکت جامعه به سوی به رسمیت شناختن حقوق زنان و رفع تبعیض های جنسیتی است؟
در حالی که همچنان فعالان حقوق زنان تحت آزاد و اذیت و در خطر زندان قرار می گیرند، قانون سهمیه بندی جنسیتی در دولت احمدی نژاد تصویب شده و نگاه احمدی نژاد و هوادارانش به زن تحقیر آمیز است، انتخاب زنانی که از زن بودن خود آزرده اند و آنرا همچون عذابی می پندارند، چه حاصلی در پی خواهد داشت.
سوابق و دیدگاه های زنان کابینه احمدی نژاد بر این نکته تاکید دارد که در مرام آنها نه به واسطه زن بودن که بخاطر تشابهه رفتاری به مردان صلاحیت لازم را برای تصدی مسوولیت پیدا کرده اند.
در باور این زنان ، همچنان آنها نیازمند قیمند و سایه مردی دیگر ، حالا این مرد در کابینه محمود احمدی نزاد است ، می توانند اظهار وجود نمایند.
هیچکدام از این زن سابقه فعالیت برای حقوق زنان را ندارند و بر عکس در جهت تحدید زنان گام برداشته اند و این موضوع است که در نگاه ضد زن هواداران دولت احمدی نژاد نقطه مثبت محسوب می گردد.
پوپولیسم احمدی نژادی نیز در انتخاب این زنان نقش مهم و برجسته ای داشته است. وی سعی کرده است جای خالی زن قدرتمند در کنار خود، انچنان که میر حسین موسوی زهرا رهنورد را در کنار خود دارد، با انتخاب چند وزیر زن پر نماید.
در حالی که بنظر نمی رسد در مقایسه با نرم انتخاب وزرا هیچکدام این زنان به واقع شایستگی انتخاب شدن برای وزارتخانه های مورد نظر را داشته باشند.
گرچه نگاهی به ترکیب کابینه ی قبلی احمدی نژاد موید این واقعیت است که بدون توجه به مرد و یا زن بودن وزرا، ظرفیت دولت وی تنها گنجاییش مدیران بی تدبیر و کم بینه را دارد که قدرت عرض اندام در برابر احمدی نژاد را نداشته باشند.
نگاهی به شش وزیر معرفی شده عیان کننده واقعیتی دیگر نیز هست. دولت کودتایی دهم ، دولتی یک نفره خواهد بود. دولتی با بیست چند وزیر تشریفاتی. احمدی نژاد رویای ریاست جمهوری مطلقه دارد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:50 ق.ظ

مشاور رییس جمهور صاحب عزا را اشتباهی گرفت
شادروان افشاری با گلایه از مسولان فارس گفته بود تمام هزینه های بیمارستانی را که بیشتر از 30 میلیون تومان بوده است را به خاطر نداشتن بیمه به صورت آزاد پرداخت کرده است.
با وجودآنکه شادروان «عطا افشاری» یک سال پیش ازخبرگزاری فارس اخراج شد ،«علی اکبر جوانفکر »مشاور مطبوعاتی رییس جمهور در پیامی خطاب به مدیر عامل فارس درگذشت خبرنگار اخراجی این خبرگزاری را تسلیت گفت.

به گزارش« شفاف» این پیام در حالی خطاب به مدیر عامل فارس صادر شد که شادروان عطا افشاری در شهریور سال گذشته به رغم آنکه تا پا یان سال 87 با خبرگزاری« فارس» قرارداد رسمی امضا کرده بود به دستور «مقدم فر»مدیرعامل خبرگزاری فارس از این خبرگزاری اخراج شد و بلا فاصله پس از اخراج حق بیمه وحقوق ماهیانه وی قطع شد .

این اخراج در حالی صورت گرفت که براساس قانون کار مسولین خبرگزاری موظف بودند حق بیمه افشاری را را تا پایان سال به بیمه پرداخت کنند ولی این خبرگزاری از این کار اجتناب ورزیدند .

شادروان افشاری که بعد از اخراج مبتلا به سرطان گوارش بود بعد از اخراج بارها به مسولین فارس پیغام داد که به خاطر بیماری سختی که دارد حق بیمه او را پرداخت کنند ولی تمام تلاش های آن مرحوم برای راضی کردن مسولین فارس بی نتیجه بود.

دو هفته قبل که جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی کشور جهت عیادت از آن مرحوم به شهر قم رفته بودند، شادروان افشاری با گلایه از مسولان فارس گفت تمام هزینه های بیمارستانی را که بیشتر از 30 میلیون تومان بوده است را به خاطر نداشتن بیمه به صورت آزاد پرداخت کرده است.

این مرحوم عصر روز یک شنبه پس از یک سال درد ورنج ناشی از سرطان گوارش درگذشت

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:58 ب.ظ http://ccu-cinema.blogsky.com/

http://ccu-cinema.blogsky.com/
مصائب سیاهی لشکر
یک رو با سیاهی لشکرهای سینمای ایران
(مجموعه عکس)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد